slide show

Maja Granath här !

Hejsan ! Bloggen är ju inte riktigt igång än men jag har tänkt skriva lite om mig.! Jag heter Maja Granath och är 12 år. Mitt liv består till största del av hästar och musik. Går i 6:an på Kunskapsskolan i Örebro. Jag har två medryttarhästar som heter Outlaw Luna och Gunda Pride och dem är verkligen världens bästa !

I den hära bloggen kommer du kunna läsa om min utveckling inom ridningen och hela hästeriet. Vi är ialllafall två tjejer som kommer driva den hära bloggen, vi båda heter Maja ! :)
Den andra Maja äger Luna och Gunda. Hästarna står i Maja T`s lilla stall som vi kallar Bäckvikensstall!
Jag rider inte bara Gunda och Luna, utan jag rider också på Hallsbergsridklubb (HRK!). Min stavning är ju inte den bästa men jag ska verkligen göra mitt bästa så det blir roligt för er att läsa den hära bloggen.


Min och Maja T s historia då..
Vi har gått i samma kyrka sen jag föddes typ. Men vi har aldrig riktigt pratat. Först när vi åkte på en gemenskapshelg med kyrkan så började vi prata allt mer och mer...  När vår kyrka hade 150 års jubileum så var Maja där med Gunda och Luna, och jag som rider var ju bara tvugen att prova så jag gjorde det och jag blev helt förälskad i Luna.. Dagen efter jag hade ridit skickade jag ett PM till Maja på daywievs och sa att jag var typ helt förälskad i Luna och att jag skulle göra allt för att få rida henne igen, så den eftermiddagen red jag Luna igen och jag var helt fast.. Sen den dagen har jag ridit hos Maja typ två gånger i veckan på Luna.


Gunda rider jag inte, utan hon och jag kämpar på från marken med frihetsdressyr och lite mera :)
Men det var ju lite om mig nu!!! Mer kommer ni nog få reda på under tiden jag bloggar här.. Om det är något ni undrar över så är det bara att kommentera och så kommer vi svara så gått vi kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0