slide show

Presentation Maja Torstadius

Hejsan och välkommna hit! 
 
Maja T heter jag, och jag äger 2 hästar som finns här på gården jag bor på tillsammans med kaniner, en katt och en fågel, samt min familj. Jag är född år 1997, och går linjen Musik Estet på en skola i Örebro. Jag har ridit sedan jag var 7 år, och under tiden fått prova på att rida alla möjliga hästar, dels på ridskola, men framför allt utanför, på bråkiga och snälla hästar av olika typer- och ridit in en enögd 18 åring som slängde av mig hundratals gånger, samt utbildat honom till hopphäst. 
Sedan fick jag provrida Outlaw Luna på min 13-års dag, och sedan Juli 2010 har jag varit ägare på hitills 3 hästar. Outlaw Luna, Heike v. Haps( † ) , och Gunda Pride. Jag älskar att skapa, jag gör designer och hemsidor, målar och designar, det är hur kul som helst! Jag har alltid älskar hoppning men med Luna har jag kommit mer in på dressyrspåret så just nu är jag en riktig dressyrmupp, även fast jag mestadels rider ut och kör skogsmullestylen. 
Jag fick ett önskemål om att skriva om mina framtidsdrömmar och mål. I framtiden önskar jag att jag skulle kunna ta över gården vi bor på och bygga stall i någon del av ladan, och då har jag ju även möjlighet till ett stort förråd av hö, och kanske göra någon lad-del till ridhus. Då skulle jag vilja driva någon form av verksamhet, tillexempel ridläger och turridning, kanske någon liten ridskola, kurser och allt sådant. Om det blir en mindre(och billigare) verksamhet så skulle jag vilja ha ett icke-hästjobb vid sidan av, på deltid. Med det är ju bara min dröm, och det blir ju svårt ekonomiskt att få ihop det. Först och främst måste jag ju börja med något annat. Gymnasiet närmar sig och jag funderar på både en seriös hästutbilning med instruktörlinje på gymnasiet och sedan högskola. Annars funderar jag faktiskt på webbdesigner eller att hålla på med autistiska barn. Konstig kombination eller?;) Mina mål med ridningen just nu är att komma vidare inom dressyren och kunna starta en RIKTIG dressyrtävling i höst. Luna har börjat komma tillbaks till sitt gamla dressyr-jag och jag hoppas verkligen att det fortsätter så. Kramar Maja @outlawluna och http://otroligahast.blogg.se
Jag älskar även att fota, och kämpade ihop till en Canon EOS 1100d, efter att jag fått låna min brors skolkamera av samma modell ett tag, så jag kunde det mesta när jag köpte den. Just nu har jag bara ett18-55mm objektiv men jag ska köpa några bättre så fort jag får råd.
 
Hoppas ni vill följa våran häst och fotovärld! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0