slide show

Outlaw Luna

Info

Outlaw Luna
1990
Connemara korsning
Importerad f. Irland
147.8 cm i mankhöjd
Inriktad på dressyr men älskar att hoppa
Startad LA dressyr och LB hoppning


Luna är en envis, smart men inners inne snäll tant på snart 22 år. Dock märks det inte då hon är fin i kroppen och har väldigt mycket energi och gillar att dra iväg när man minst anar det. I stallet är hon jättesnäll och gör aldrig någon illa från marken. Dock har jag fått kämpa mycket för att få hennes respekt. I ridningen måste man vara väldigt bestämd även om det inte är så lätt....


Det Luna inte har gjort har ingen häst gjort, brukar jag säga, med vilket jag menar att hon klarar av de flesta situationer. I övrigt är hon väldigt klipsk men tyvärr tror hon att hon äger hela världen vilket kan skapa små problem. Bland annat höll hon på att gå framför en buss med mig- för att hon helt enkelt trodde att hon hade företräde!


Jag har börjat träna dressyr med Luna denna höst och satsar på att börja tävla med henne i vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0