slide show

10 December- Luna

Idag så red jag en sväng barbacka på Luna. Jag red en hel del på långa tyglar, bara skrittade på och svängde md tyngden.Ibland så ville hon bara svänga åt vänster( hennes "lätta" håll) och då kom jag på en ny grej! Att istället för att jag mest bara svänger(hon brukar då bara böja på nacken och gå ifrån mig) så gjorde jag en blandning av en framdels och bakdelsvändning. Då måste jag hålla in henne och stanna och hon tyckte att det var lite tråkigt, gav upp, och väntae. Victory!

Hon var på rätt så bra humör idag faktiskt, utom en gång då jag blev rätt sur på henne. Då gick hon ut på ett fält som jag egentligen inte får rida på och när jag sa till henne så småstegrade hon. Det löste sig dock. Jag klättrade lite grann också för att stärka hennes ryggmusker, och eftersom att jag red barbacka så kunde jag känna hennes muskler spännas i nedförsbacken. Super!

Travade en del också, innan jag skrittade av. Jag övade också på att gå på den vanliga asfaltsvägen en bit, hon har ju blivit så sur och vägrar att gå där på sistonde...  I övrigt så är jag nöjd och det var ett riktigt skönt pass!:) Ångrar dock att jag inte tog på mig regnbyxor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0