slide show

13 December- skoj från marken

Luciadagen idag också, snart julafton! I alla fall så lekte jag lite med hästarna från marken idag. Det blåste och regnade så himla mycket och eftersom att Luna hatar blåst så stod jag under vindskyddet. Tänkte filma också och var tvungen att ta in henne i boxen för att man skulle se men då blev hon väldigt stressad, troligen kombinationen att jag hade godis- Gunda var utanför- hon stod i en box och att det blåste en massa.

Därför tog jag sedan ut henne igen, så det blev varken film eller bild tyvärr... Då kom pappa och vi satte på Luna täcke och sedan mockade han medan jag körde de vanliga tricken och sedan två nya, att backa när jag står på sidan/bakom henne och spansk skritt( "hoven tricket" + gå framåt) och det gick riktigt bra!
Ni får lite gamla bilder/ filmer på trick:)
'Hoven'


Gammal film från oktober

Från idag, Luna som rullar sig lite haha;)

Till sist så övade jag lite grann på de trixen som Gunda kan, eller "trix". I alla fall, att backa när jag höjer fingret, inkallning och att kunna lyfta hennes hov och det gick super! Hon kan bli väldigt motsträvig och osäker när hon ska framåt och särskilt när man ska lyfta hovarna men idag stretade hon inte mot alls! Kul:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0