slide show

14 December, uteritt

Idag när jag gjort i ordning Luna så ringde jag på pappa så han kom och gick med Gunda. Jag red en sväng på fälten på sammanlagt en dryg kilometer kanske. Travade lite grann men sedan blev Gunda stressad för att hon inte riktigt såg vart vi var och sparkade bakut ett par gånger så sedan skrittade jag bara.

Under hela tiden så gjorde jag en del små övningar, tex gå "på snedden" och tempoväxlingar i skritten för att få henne mer uppmärksam än vad hon brukar vara när man rider ut och det gick ganska bra tycker jag, hon kortade upp sig en del. Annars brukar hon istället bara ta bettet och gå efter Gunda, stanna och äta när hon själv vill och sedan springa ifatt tills hon krockar med den andra hästens rumpa osv vilket kan vara extremt störigt. Eftersom att jag inte fick möjlighet att trava så mycket och galoppera så när pappa ställt in Gunda så gick jag till grusvägen. Dock så började hon med att vägra att gå dit men sedan ångrade hon sig, haha;)


Jag galopperade kanske 4 sträckor, hon var astaggad, en gång så fattade hon galopp så fort jag vänt, dock så var det någolunda kontrollerat så jag hade inte precis problem att hålla henne även om det gick fort. Jag övade på att få henne att fatta höger galopp, hon är väldigt dålig på det utomhus och EN gång lyckades jag men då bytte hon efter några steg.


Synd när vi är ute för då blir hon så taggad och lyssnar bara på galoppskänkeln, inte VILKEN galoppskänkel, och då stärker hon sig ännu mer i vänster. Men det är bara att kämpa på!:) Överlag så är jag nöjd över idag.
Min sötnöt<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0