slide show

17 December

Idag så skulle jag ridit på förmiddagen, hade gjort i ordning allt men sedan så fick jag frågan om jag ville följa med till granngården och det gjorde jag, dock så hittade jag inte det jag skulle ha så det får jag ta på måndag på Hööks istället. När jag kom hem så var det sjukt mycket snöblandat regn så det var bara på med regnkläderna som gällde! Gunda fick ett fleecetäcke innan jag red ut och pga renget kunde jag inte göra något med henne idag heller.

Borstade av så mycket som det gick, tempade, kratsade hovar, tränsade och satte på skydd på Luna och sedan red jag ut en sväng. Hon var på riktigt skithumör som vanligt när vädret är så här och vägrade att göra något annat än att snurra runt i leran. Hon var dock fin i formen. Som vanligt när hon jobbar ordentligt med kroppen så lyssnar hon bara på t.ex ställningar, böjningar och när jag kortar upp henne men inte alls när jag bestämmer vart vi ska gå. Typiskt henne, haha!


Jag red inte alls så länge och bara skritt pga att jag inte ville bråka så mycket med henne i regnet. Efteråt torkade jag henne lite, tog av grejerna och satte på henne en tork-pyjamas med. Nu ska jag ut och strecha Luna och sedan sätta på hästarna utetäcken så att de kan gå ut igen.

Kommentarer
Postat av: Assw gud

Assw gud va guligga hestar!

2011-12-23 @ 20:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0