slide show

20 Decembers ridpass

Idag så provade jag att rida i dressyrsadeln och kan säga att den var som gjord för oss två! Aldeles perfekt på alla sätt verkligen. I början så hängde pappa med med Gunda och jag red runt fältet för att känna på sadeln och sedan red jag själv. I början så var hon väldigt nonchalant och gick mest runt och var allmänt trist men när jag sagt till på skarpen så skötte hon sig galant!

Formen var närmast perfekt och när jag efter en skrittpaus galopperade så hade hon maaaaassa enegri! Min gamla tant, haha;)Vad hon 21 eller var hon 5? Jag gjorde övergångar mellan skritt och galopp samt skritt och halt och det är helt klart hennes favvo kan jag säga, hon har liksom svårt för att göra något där emellan när man fattar galopp;) I traven och skritten gjorde jag en del sidvärtes övningar och en och annan klockren framdelsvändning.


Efteråt så tog jag av henne och borstade av henne och Gunda, smörjde tränset och även sadeln idag med, dock mest stiglädrerna eftersom att när jag fick de var de väldigt "fransiga" på insidan. Sedan sopade jag sadelkammaren och täckade Luna. Haha vet ni att på måndag ska det bli 8 grader varmt här? Helt sjukt hahah!
Luna går oftast löst efter mig efter ridpassen och idag fick hon även gå vart hon ville, lite hö var första anhalten hahah!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg! Och fina tjejer

2011-12-23 @ 19:56:35
Postat av: Ylva :)))))

jaa äksakt, fin blogg

2011-12-23 @ 19:57:37
Postat av: Snuåyg

2011-12-23 @ 19:57:59
Postat av: Snyggis

Jag är ba sååå awesome! ni mee!!!,!,!,!,!,

2011-12-23 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0