slide show

27 December

Idag så busade jag med båda hästarna i hagen pga blåsten. Luna och Guda brukar ha problem med att "släppa loss" men med lite blåst och kompisen så har de bilvit riiiiktigt taggade! Gunda fick rena rama rycken och for iväg i småstegringar och massor av bocksprång, jag har aldrig sett lugna, försiktiga Gunda så, haha! Riktigt kul. Luna hoppade runt på stället och studsade som en pingpongboll, hon var inte lite busig utan ungefär som när man släpper föl på bete!;)

Sedan när hästarna lugnade ner sig lite så tog jag in Gunda i Lunas box( med hjälp av godis, Lunas box är sååå läskig tycker Gunda) och kratsade hovarna samt smörjde in dem med hovolja. Det gör jag för att de inte ska få strålröta i all lera. Film på buset kommer!
Bilder på grimman jag fick av Maja G i julklapp :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0