slide show

28 December

Idag så började jag med att rida på fältet på Luna, i dressyrsadeln, medans pappa gick med Gunda. Jag gjorde lite övningar då jag flyttade henne med minimini vikthjälper och det gick jättebra. Tog en härlig, samlad galopp också men det var inte direkt hårdträning. Sedan så satt jag upp på Gunda eftersom att hon redan var färdig och det gick super!

Jag red bara en kort bit på grusvägen för som början på igångsättningen och hon var vääääldigt taggad. Det var faktiskt en av de första gångerna någonsin jag kunde hoppa upp på henne utan att någon höll i henne så att hon inte skulle svänga runt, hon stod helt stilla.

Första traven gick inte så bra eftersom att hon sprang väldigt fort(hon har en stor trav) och när jag skulle sakta ner så tvärnitade hon och jag tappade balansen. Nästa trav var dock längre och jag var mer beredd. Det är verkligen superkul att kunna rida på hästarna!:D
Gunda och Jag idag

Kommentarer
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Du blev dagens blogg på min blogg, grattis ! :D

2011-12-30 @ 14:01:55
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0