slide show

9 Decembers ridpass- Luna

Jag red ut på Luna idag, och jag tycker att det gick riktigt bra. Jag övade en hel del på det som Helena, som jag tränar dressyr för, har lärt mig, nämligen att driva på henne för att få bakbensaktivitet men samtidigt hålla igen henne med yttertygeln så att hon inte blir så lång och går på bogarna. Hon var jätteduktig och överträffade verkligen sig själv för att vara på uteritt i tokblåst och regn.

Jag red mestadels på grusvägen med avslutade med en galopp på gräs. Hon var verkligen på springhumör, men alldeles lagom. En gång så råkade hon gå mot elstängslet så hon flög iväg i galopp och blev väldigt stressad ett tag, men rodeprinsessa som jag är, haha, så höll jag mig kvar utan problem trots att jag vara hade en stigbygel och att hon sprang över en pall. Erfarenheter är bra att ha ibland!;)


Detta var ju det första ridpasset som skrivits på denna blogg, så har ni några önskemål om hur jag ska utforma dem?
Hur ska jag utforma ridinläggen?
Korta, kortfattade utan detaljer
Långa, mycket detaljer, det jag gjorde innan, efter osv
Som det ovan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0