slide show

Hur jag mockar

Tänkte skriva lite snabbt hur jag gör när jag mockar:P

1. Jag vänder på hela bädden och allt det som ska ut lägger jag i mitten medan den rena halmen läggs ut med väggarna.
2. Jag tar ut allt i mitten av boxen.


3. Jag lägger den rena halmen som ett tunt lager över hela boxen. Detta tycker jag är smart eftersom att den halm som legat i boxen tenderar att inte vara riktigt lika fräsch som den nya. Då är det smart att lägga den underst- hästarna har inte kontakt med den men den duger upp och gör bädden mjukare.
4. Jag lägger in ny halm, framförallt i mitten av boxen då hästarna ändå trampar ut den själva.
Färdigt! Hur mockar ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0