slide show

Jag, Maja Torstadius

Jag är en sprallig själ på drygt 14 sommrar som kämpar mig genom sista skolåret på Engelska skolan. På min födelsedag den 24 Juni 2010 förändrades mitt liv för alltid och jag fick min Outlaw Luna. Just nu finns på vår gård utanför Örebro två stycken hästar, Luna och Gunda Pride.  Jag driver också bloggen http://otroligahast.blogg.se

Jag är ett riktigt stylingfreak, jag älskar att pilla med kodmallar och HTML koder(om det fungerar förstås). Jag målar även väldigt mycket, framförallt hästar och nedan ser ni några exempel. Jag fotar även mycket! En av mina favoritartister är förresten Ellie Goulding.

Jag har länge varit hoppgalen, jag har aldrig sett vitsen med dressyr. På sistonde har jag dock börjat dressyrträna och förståt tjusningen med det. I vår ska jag försöka tävla lite dressyr också! Som Maja G tidigare nämnt så ska vi blogga om hästarna här. Maja är sedan Augusti medryttare/ skötare på mina hästar och vi har superkul! Maja är lite knäpp som jag och duktig på att rida, plus att hon alltid står ut med mig!


Luna, som hon kallas, är min häst och jag rider mest dressyr med henne, även om hon i övrigt är en riktig skogsmulle. Gunda är egentligen min pappas och hon rider vi inte för tillfället men har gjort och ska börja igen.
Trevligt läsande mina vänner!;)
Jag fick ett önskemål om att skriva om mina framtidsdrömmar och mål. I framtiden önskar jag att jag skulle kunna ta över gården vi bor på och bygga stall i någon del av ladan, och då har jag ju även möjlighet till ett stort förråd av hö, och kanske göra någon lad-del till ridhus. Då skulle jag vilja driva någon form av verksamhet, tillexempel ridläger och turridning, kanske någon liten ridskola, kurser och allt sådant. Om det blir en mindre(och billigare) verksamhet så skulle jag vilja ha ett icke-hästjobb vid sidan av, på deltid. Med det är ju bara min dröm, och det blir ju svårt ekonomiskt att få ihop det. Först och främst måste jag ju börja med något annat. Gymnasiet närmar sig och jag funderar på både en seriös hästutbilning med instruktörlinje på gymnasiet och sedan högskola. Annars funderar jag faktiskt på webbdesigner eller att hålla på med autistiska barn. Konstig kombination eller?;) Mina mål med ridningen just nu är att komma vidare inom dressyren och kunna starta en RIKTIG dressyrtävling i höst. Luna har börjat komma tillbaks till sitt gamla dressyr-jag och jag hoppas verkligen att det fortsätter så. Kramar Maja @outlawluna och http://otroligahast.blogg.se
Maja Snigel Torstadius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0