slide show

Mitt 2011- hästdelen

2011 på hästfronten har varit både upp och ned..

Men det är så att jag red i en "vanlig grupp" på Fredagar på HRK, men strax efter nyår förra året bytte jag till en annan grupp som fortfarande var en "vanig grupp" fast på Tisdagar, red i den gruppen ca 1 termin. I slutet av den terminen sa Elin min ridlärare till mig och min kompis Linnea att vi är jätte duktiga i hoppning, och hon ville att vi skulle börja i en hoppgrupp och bli något !


Så Linnea och jag disskuterade mycket över den punkten och vi kom fram till att vi skulle gå en termin i hoppgruppen, om vi gillade det skulle fortsätta. Så den senaste terminen har vi ridit i en hoppgrupp och ska fortsätta i den nästa termin också.


Dansade street i början av 2011 och jag bev tvugen att välja mellan dansen och ridningen.  Tänkte välja dansen tills sista dagarna, för hade en underbar ridlektion på Kluk Kluk (en ganska envis, stel ponny med massa fart i och ingen broms), och hon gick fint i formen och allt. De var så jag hittade tillbaka till ridsporten och såhära efter är jag glad att jag valde ridningen..


Jag tävlar ju ganska mycket och den hära tävlingssäsongen har varit en av dom värsta kan jag säga. Har kommit hem med rosett 2 gånger tror jag, resten av de gångerna jag tävlat har jag knappt blivit placerad ;(  Det är de som har fått mig att tveka på att ridningen är det jag ska hålla på med. Är inte helt säker nu men tror jag hittat rätt nu.


Har ju fått den otroliga chansen att rida/ träna Luna och Gunda, det går inte uppåt för oss hela tiden men vi kämpar och det är ju det som är viktigaste eller hur ??!!


Tror nästan att det var allt hoppas ni orkar läsa :P


Klukkluk hästen som fick mig hitta tillbaka till ridningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0