slide show

Luna 22 Maj

Tänkte bara börja med att jag hade världens bästa medryttar häst, idag. Bara lite tjafs!


Började med att  hoppa upp på Gunda. Det är en grej jag har längtat efter flera månader.  Lite stress var det idag så jag började med att mocka. Riktigt kul att mocka för mockning=köra skottkärra.
Hoppade upp på Luna och hon ville inte stå still medans Maja T skulle hoppa upp på Gunda, hon ville bara iväg stackarn.. Gick upp en bit och hästarna skötte sig perfekt. Red en bit på en grusväg vi vände upp där, red kanske 100 meter upp där. Sen tvärstanna Luna och vägrade gå längre ditåt. Så vi vände och lät hästarna bestämma vart vi skulle gå sen 
De valde att gå längre hemifrån, så vi gick dit en bra bit med en hel del trav. Vände i en sväng. Luna ville verkligen inte gå därifrån för det var en ko hage där, men inga kor i. Hon kände säkert lukten av korna som gått där innan, och hon älskar verkligen kossor.
Vände hem somsagt och travade en bit sen så skulle vi galoppera och jag gav henne galopp skänkeln hon tog den jätte fint, samlade och fint i galoppen men orkade inte så länge. Skrittade fram en bit till. Där får hon syn på ett par får och ställer sig mitt över vägen och glor som ett fån på fåren. Hoppade av och ledde henne en bit. Hoppade upp efter kanske 300 meter (?)
Sedan så var det dags att galoppera igen, och jag gav henne galopp skänkeln men det gick bara fortare och fortare i traven.... Samlade upp i traven igen och gav galopp skänkeln och hon tog galoppen jätte fint. Ställde mig upp i lätt sits och lät henne rulla på i högt tempo..

Imorgon ska jag träna för min tränar, men vet inte om jag hinner skriva om det sen för jag ska på fotboll med massa kompisa efter.. På tisdag tränar jag sent igen men ska försöka slänga in ett inlägg då..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0