slide show

Luna och Gunda 4 Mars

Igår så fick inte Maja rida pga "sjukdom" så jag red båda hästarna. Jag började att borsta Gunda och vi tog bort hår på båda hästarna i nästan en timme... Sadlade och tränsade båda två och så red jag Gunda först medan Luna skrittades med Maja. Först bråkade Gunda lite och ville hem men sedan gick det mycket bättre. Vi tog en tur ute på vägarna och jag travade en del, Gunda var jättepigg och glad.

Jag tog faktiskt min första galopp någonsin på Gunda också. Galopperade två gånger och första gången tog hon den perfekt och andra gången så travade hon fortare än jag trodde en häst kunde trava, men när jag bromsade lite så tog hon galoppen. Hon har verkligen en jättehärlig galopp, alldeles stilla sitter man i sadeln.


Skrittade av Gunda och hoppade sedan upp på Luna, gick ut på fältet och travade samt galopperade lite. Hon var lite tjurig i traven men så fort hon förstod att det var galoppdags skötte hon sig jättebra och var glad och taggad.
Maja G och Gunda. Fler bilder HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0