slide show

Tips för en bra blogg

När du bloggar, finns det några saker du absolut inte bör göra om du vill få mycket läsare. Om du inte gör några av dessa saker- Grattis!

- Låta bli att provocera- var vänlig men ha gärna lite extrema åsikter och ta ut svängarna!


- Skriva deppiga texter - Deppiga texter är bara okej mycket sällan och mycket lite. Det finns verkligen ingen som verkligen tycker synd om dig när du bara sitter och gnäller över ditt liv, det är inte intressant.


- Stava fel/ inte använda styckesindelning- Den bloggen lämnar jag på direkten. Shame on you!


-Använda för mycket smileys/ utropstecken/ förkortningar/ slang/ glömma stavregler - Ger bloggen ett otroligt oproffsigt intryck. Ingen orkar läsa "d" istället för "det" och "dirren" istället för direkten och så vidare. Jag förstår verkligen inte vem som kom på att det lockar folk.


- Inte använda ett varierat språk- Låtsas att du skriver en svenskauppsats du ska lämna in istället.


- Inte skriva ordentliga inlägg- Finns det något oproffsigare? Du kommer tyvärr ingen vart på att skriva ungefär 1 inlägg per dag där det står " HEJ idag red jag min ponny på banan det gick bra hejdå pusspuss".


- Glömma bilderna- BIG NO NO! Helt klart den största och vanligaste bloggmissen, försök att ha en ny bild i varje inlägg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0