slide show

Crisandra 24 Januari

Började med att komma typ 10 minuter innan lektionen började så borstade, sadlade och tränsade henne lite fort så dära. Vi satte upp i sadlarna och började rida fram självständigt. Jag skrittade fram 5 minuter i båda varven sen så började jag jogga igång henne lite i 5 min. Red även lite skänkelvikningar och volter vid A och E. sen började galopparbetet igång då hon var väldigt tjafisg i munnen eller vad man ska säga. Längde galoppen på långsidorna och kortade den på kortsidorna, vilket gick väldigt bra.

 

Sen började allt arbete igång, Julia och jag gick ner på A volten där min ridlärare lagt upp bomar vi skulle över. Gick bra de första gångerna tills jag började kräva mer av henne då blev hon tjurig och ville inte gå.. Sa till henne på skarpen en gång och sen fungede allt som en dans i båda varven. Fick inte mycket kritik så antar att det var ganska bra.

 

Sen i slutet gjorde vi volter i hörnen som gick bra då också. Hon var ganska stel i höger sidan så fick jobba mycket där.

 

Den första övningen vi gjorde kallas klockan och är väldigt bra då man får jobba hästen mycket och man kan göra den jätte svår men ändå lätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0