slide show

Dressyrträning med Luna

Idag på morgonen så tränade jag dressyr med Luna för Helena Sterner. När vi skulle lasta ur så fastnade hon med lädergrimman så det var bara för pappa att köpa en ny under träningen. Jag red först på en fyrkant och gjorde framdelsvändningar och några satt perfekt medan andra var sämre. Sedan så gick vi på volt och övade på att flytta ut bakdelen.

Efter det så fick jag, först i skritt och sedan i trav, gå på en åtta på kortsidan fast den sidan där volterna möttes var rak. Då fick jag öva rakställning och se till att hon inte flöt in eller ut med bogarna. Tillslut gjorde vi skänkelvikningar och det har hon verkligen lätt för.


I början av passet var hennes form jättefin och hon bärde verkligen upp sig själv men i slutet, framförallt på åttan, så var hon trött och ville inte alls lyssna. Jag är i övrigt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0