slide show

Luna 12 Januari

Idag så började jag med att ställa upp Luna och borstade av henne som för en gångs skull var ganska skitig. Sedan så red jag, med sällskap av pappa och Gunda, på fälten lite grann, då var hon som en bomb med energi! Hon blev dock lite lugnare och sedan red jag lite själv och galopperade av den värsta enegrin. Efter det tog jag in henne i boxen, där är det skönast för henne efter ridpasset så att hon kan snurra lite, rulla och slappna av samt att jag kan strecha henne.

Det gjorde jag, strechade alltså, och oj vad hon sträckte! Brabra. Efter det så borstade jag av henne igen, tog bort lite damm och så blev det lite massage också och innan jag släppte ut henne oljade jag på hovolja för att motverka strålröta nu när det är blött. Jag bedömde även att det var lite för varmt för täcket, hon borde klara sig.  Idag var hennes skydd inte så fruktansvärt leriga men istället verkade det som att det skvätt en massa för hon hade smutsfläckar upp på magen och på mina stigbyglar, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0