slide show

Luna 5 Januari

Idag så red jag ut med Luna och för en gångs skull lyssnade hon faktiskt bra! Jag gick efter tipset jag fått från min dressyrtränare Helena och det hjälpte jättemycket! Vi hade verkligen en härlig tur. Det var ett kort kontitionspass på kanske 30, 40 minuter och jag gjorde lite galopp-skritt övergångar och avslutade med en härlig, snabb galopp. Det är viktigt för henne att bli mer alert så därför övar jag övergångar.

Hon var otroligt taggad så det var knappast några problem att få igång henne, snarare att stanna henne ;) Sedan så tog jag in henne och satte på båda hästarna täcke( fick muta Gunda med äpple för hon är så kittlig på bakbenen) och klappade om Luna rejält, så duktig är hon!♥
Haha ni ska veta hur obekvämt det är att sitta med benen på sidan i en dressyrsadel, det är så trångt! Haha;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0