slide show

Gunda 11 Juli

Maja och jag red ju ut idag, vi red en runda på fälten som är klippta som "vägar". Gunda tvekade lite först men sedan gick det bra. Hon var dock lite trög i skritten och i traven så var hon lite ojämn, ena sekunden saktade hon ner eller ville helst bara skritta och när man drev på flög hon fram, haha!
Hon kan ju inte riktigt ta galopp så jag racertravade bara lite med henne när Maja galopperade, annars så försökte jag mest hålla ett bra tempo i traven och ibland så gick det toppen, hon travade lika långsamt som en normal häst, haha! När vi skrittade av så gick vi på asfaltsvägen och jag gick ner på ett gärde som var nästan som en sjö med vatten överallt så Gunda fick plaska lite. Efter passet var hon ganska svettig men jag tror att hon tyckte att det var kul att komma ut någon annan stans än på vägen där vi alltid är när Gunda blir riden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0