slide show

Gunda 18 Mars

Idag så red både Maja G och jag tillsammans, jag på Gunda och Maja G på Luna. Jag hade tänkt att Maja kan berätta om känslan med Luna och så, jag kan ju inte precis berätta då jag inte red, men jag ska skriva om Gunda.



I alla fall, Maja och jag red först ut på stora asfaltsvägen och red där nästan en kilometer. Sedan gick vi in på en gräsväg och hade tänkt gå hem därifrån över fälten men då blev Gunda lite rädd för en sten ocbh ville inte gå vidare, samtidigt kom jag på att de fältet är så leriga så vi skippade det och gick upp på vägen igen och sedan till de "vanliga" fälten på andra sidan.


Där så travade vi en bit och Gunda höll nästan på att falla in i galopp, taggad? Hon ska ju dock bara travas så jag fick hålla emot lite men det gick bra. Hennes trav brukar vara väldigt ojämn och hackig, men idag flöt det på som bara den. Hon är ju travavlad så hennes travsteg är... svåra( minst sagt) att rida i.


Sedan så gick vi vidare hemåt och när hästarna kikat klart på några rådjur så travade vi lite till, det gick lika bra det. Gunda var väldigt snäll och lugnt idag och var helt otrolig i sadlingen och när jag skulle hoppa upp stod hon blick stilla även fast ingen höll i. Hon ville inte ens gå hem efter ridpasset.

Jag är så glad och stolt över mina hästar!♥( Och Maja förstås, haha! )










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0