slide show

Gunda 4 Maj

Skulle ju rida Gunda i Fredags och hon var lite smått tjurig, rädd, vimsig och extremt energisk!
Jag kunde i alla fall hoppa upp och sadla och göra allt det nödvändiga, tur det. Skrittade lite för hand först i alla fall, och sedan så skrittade jag uppsutett. Hon var som sagt lite knasig och flög omking och sparkade lite, det gick dock bättre när hon fick trava av sig lite. 

Men sedan så börjades det igen så då klappade jag henne( inte för att hon verkade gladare över det) och travade en del för hand istället. Gick helt okej men jag tror att hon börjar tröttna på att bli riden ensam och på samma ställen, hon vill inte gå någonstans utan snurrar mest bara. Bara för att Luna fått fång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0